СУП — єдина бізнес-асоціація, яка має власний Аналітичний центр. Аналітики центру зокрема:

● аналізують законодавче поле, яке впливає на роботу підприємців окремих галузей або в цілому;
● опрацьовують ініціативи учасників;
● формують пропозиції законодавчих змін для органів влади всіх рівнів;
● беруть участь у робочих групах та громадських радах при органах виконавчої влади;
● пишуть законопроєкти.

Для нас принципово підтримувати та просувати тільки ті пропозиції, які будуються на розрахунках та аргументах. Саме тому СУП часто проводить опитування щодо ставлення учасників до парламентських,
урядових ініціатив або ж досліджує загальний стан бізнесу в Україні. Ваші відповіді, відповіді реального бізнесу - важливий аргумент у перемовинах з органами влади. Тому ми просимо вас бути активними та надавати відповіді на питання, які стосуються вашої діяльності.

Крім того, Аналітичний центр активно взаємодіє з галузевими комітетами Спілки та їх керівниками, щоб завжди бути в курсі проблематики конкретної сфери та знаходити шляхи її вирішення.
А щоб вам було легше орієнтуватися у сфері законодавчих змін, Аналітичний центр готує роз'яснення по законопроєктах, які ми потім розповсюджуємо на наших учасників або розміщуємо на сайті Спілки.

Свої ініціативи ви можете направляти на пошту: office@sup.org.ua
 
 

ПЕРЕМОГИ 

 
2022 рік 
 
Ініціатива СУП: Відповідно до постанови КМУ «Про внесення змін до постанов Кабінету Міністрів України від 24 січня 2020 р. № 28 і 29» Урядом були внесені зміни до Державної програми «Доступні кредити 5-7-9%», які передбачають заходи підтримки та активізації підприємницької діяльності у період дії воєнного стану у напрямках розширення сфери дії, збільшення суми максимального кредиту до 60 млн грн (було 50 млн грн), встановлення пільгової ставки, цілі кредитування, строк кредитування.
Легалізація канабісу є одним із ТОП-10 пріорітетів: 7 червня Кабінет Міністрів України підтримав законопроект, що регулюватиме обіг рослин роду коноплі (Cannabis) в медичних, промислових цілях, науковій та науково-технічній діяльності. Цей законопроект розширить доступ пацієнтів до необхідного лікування низки хвороб, зокрема онкологічних захворювань та посттравматичних стресових розладів, отриманих внаслідок війни. 
 
 Внесення позитивних для бізнесу змін до законопроєктів № 5161, №5371 та №7251 з лібералізації трудового законодавства. Зокрема, законопроект №5371 спрямований на спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність. Законопроектом передбачається запровадити договірний режим регулювання трудових відносин для малого та середнього бізнесу, у якому сторони на зможуть врегулювати усі питання щодо системи оплати праці, працевлаштування та звільнення, режиму робочого часу, тривалості робочого тижня, відпустки та вихідних. Спілка зверталася до різних міністерств з проханням сприяти швидкому прийняттю законопроекту №5371 у другому читанні та в цілому, що позитивно вплине на дерегуляцію підприємницької діяльності та удосконалення трудових відносин. Наразі документ підписано Президентом України. 
∙ З впровадженням в Україні воєнного стану в держави виникла потреба обмежити транскордонні перекази валюти для збереження економіки. З початку березня до СУП звернулись 11 компаній з питаннями щодо складності з оплатою імпорту товарів та сировини. У свою чергу СУП звертався до Мінекономіки для зміни Постанови по критичному з зведеними пропозиціями учасників, майже всі пропозиції були враховані, отримали наступний результат: 37 пропозицій з 35 враховано. Зараз СУП висловлює позицію відміни постанови №153 від 24 лютого 2022 року про перелік товарів критичного імпорту. 
 
∙ СУП продовжує роботу з дерегуляції та спрощення умов ведення бізнесу. 15 червня виконавчий директор СУП Катерина Глазкова взяла участь у засіданні Міжвідомчої групи з питань дерегуляції. Питання, над вирішеннях яких працюємо: - Дозвіл власникам та директорам компаній тимчасового виїзду за кордон для укладення контрактів та розширення діяльності. Міжнародним партнерам часто потрібна фізична присутність власника. Оскільки Україна має ставати також і експортноорієнтованою, варто дозволити таку можливість, але з виконанням гарантій з боку бізнесу. - Зняття обмежень на товари критичного імпорту (особливо на імпорт сировини). За три місяці до постанови Кабміну №153 про перелік товарів критичного імпорту було внесено 18 змін. Спілка неодноразово зверталася щодо включення товарів своїх учасників до переліку критичного імпорту, але процес погодження всіх найменувань значно затягує виробництво. На нашу думку, цей інструмент був важливим на початку війни, але зараз його треба скасувати. - Створення реєстру компаній та виробничих потужностей, що розташовані на тимчасово окупованих територіях, є українськими та хочуть працювати для України. Розробити правила, як діяти таким компаніям в умовах окупації. - Підтримка національного виробника. СУП пропонує закріпити обов’язкове резервування торговельних площ на рівні 30% для товарів вітчизняного виробництва (за наявності) та обов’язкові розрахунки мереж протягом 21 дня з моменту надання товарів, які мають значущу соціальну та гуманітарну складову. - Розширення пільгового кредитування, адже поки програма 5-7-9% доступна переважно аграріям. - Автоматизація, спрощення та переведення у режим paperless всіх державних послуг. Ефективна робота органів державної влади наразі важлива як ніколи. тому СУП запропонувала ввести певні KPI роботи ЦОВВ. Наприклад: максимальна тривалість регуляторних процедур (погоджень, надання дозволів тощо); наявність системи ризиків та запобігання порушенням; кількість перевірок; кількість скарг бізнесу на роботу ЦОВВ.
Збільшення граничних строків розрахунків за експортно-імпортними операціями з 120 до 180 календарних днів. Відповідне рішення спрямоване розширити можливості експорту та імпорту товарів українським бізнесом в умовах порушення ланцюгів постачання через війну.
Національна комісія з цінних паперів та фондового ринку ухвалила рішення №1053, яким скасувала запроваджені з початком повномасштабного російського вторгнення обмеження на роботу на ринку капіталів і товарних ринків. Згідно з ним, заборони зберігаються щодо операцій, пов'язаних з фізичними та юридичними особами РФ та Білорусі.
Прийняття законопроєкту №2655 «Про хмарні послуги», який врегульовує правові засади публічних закупівель хмарних сервісів в Україні.
ВРУ прийняла законопроєкт №7451 «Про внесення змін до Закону України «Про приватизацію державного і комунального майна». Спілка зверталася до Верховної Ради з підтримкою даного законопроєкту після першого читання. Законопроєкт спрямований на розблокування приватизації державного та комунального майна та підвищення ефективності приватизаційних процедур.
Ухвалення законопроекту про індустріальні парки №4416-1, що збільшить залучення інвестицій та розвиток економіки України та вирівнює економічний розвиток регіонів, сприяє імплементації інноваційних та енергозберігаючих технологій
Ухвалення законопроєкту про медіацію №3504, який передбачає закріплення на законодавчому рівні можливості проведення процедури медіації, яка полягатиме у добровільному позасудовому врегулюванні конфлікту шляхом переговорів між його сторонами, за допомогою медіатора
 
 
2021 рік 
Законопроекти та окремі зміни до законодавчої бази:
Запровадження в дію електронних трудових книжок (№ 1217-IX);
Участь у дискусійних платформах щодо прийняття Закону про бюро економічної безпеки (№ 3087-Д);
Забезпечення прозорості системи перевірок держпраці (№ 0958);
Підтримка на громадських засадах створення ринку землі с/г призначення (№ 2178-10);
Підтримка на громадських засадах Закону про захист критичної інфраструктури зв’язку (№ 10328);
Запровадження спеціального правового режиму для IT галузі «Дія City» (№ 4303);
Участь у розробці внесення змін до статті 4 Закону України «Про пестициди та агрохімікати», щодо ввезення пестицидів на митну територію України;
Внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення приєднання до електричних мереж (№ 5009);
Внесення змін до Податкового кодексу України, які вирішують питання визначення дати документа, складеного в електронній формі (№ 15250-IX);
Внесення змін до Закону України «Про індустріальні парки», спрямованих на залучення інвестицій в промисловий сектор економіки шляхом запровадження стимулів в індустріальних парках.
Прийняття Закону про енергетичну ефективність. Прийняті в законопроекті принципи функціонування системи енергосервісу:
- визначають поняття «енергосервісу» на законодавчому рівні;
- дозволяють укладати договір про надання послуг енергосервісу, а також розкривають структуру цього договору;
- створюють умови для розвитку ринку енергосервісу;
- сприяють залученню незалежних ринкових посередників для стимулювання укладення енергосервісних договорів. (№ 4507)
- Ухвалення Законопроєкту про медіацію (можливість проведення процедури медіації, яка полягає у добровільному позасудовому врегулюванні конфлікту шляхом переговорів між його сторонами, за допомогою медіатора №3504) 
- Прийняття у другому читанні законопроєкту №3474, прийняття якого позитивно вплине на виробників та розповсюджувачів аудіо та відео-творів, а також зменшить надлишкові повноваження держави щодо регулювання бізнесу. 
- Ухвалення закону №5376, документ входить до в перелік законодавчих актів, які формують правову базу спеціального правового режиму для ІТ галузі Дія Сіty. Він визначає запровадження спеціального режиму оподаткування резидентів Дія Сіty.
Ініціативи прямого бізнес-впливу:
Повернення ставки ПДВ в розмірі 20% для переробників м’ясної продукції;
Адаптація умов праці для окремих галузей та підприємств у період локдауну;
Підсилення інвестиційної привабливості України за рахунок відкритості фінансової звітності компаній;
Внесення змін до пункту 4 наказу МОЗ України від 28.02.2020 №590 «Про визнання такими, що втратили чинність, деяких наказів МОЗ» перенесення терміну втрати чинності клінічними протоколами лікування та галузевими стандартами на 01.09.2022.

 
2020 рік 
Законопроекти та окремі зміни до законодавчої бази:
Забезпечення ухвалення Закону щодо усунення штучних бюрократичних бар’єрів та корупціогенних чинників у сфері охорони здоров’я та патентного законодавства (№ 2429);
Здійснення електронної роздрібної торгівлі лікарськими засобами (№904-IX);
Сприяння прийняттю Закону про безпеку та якість донорської крові (№ 3648);
Створення умов для ухвалення Закону «Про електронні комунікації» (№ 3014);
Підтримка Закону про підсилення відповідальності за крадіжки телекомунікаційного обладнання (№ 2654);
Прийняття Закону, що дозволяє випуск дезінфекційних засобів на час пандемії без державної реєстрації (№ 3275);
Забезпечення регулювання дистанційної роботи в умовах подолання наслідків коронакризи (№ 540-Х).
Ініціативи прямого бізнес-впливу:
Адаптація програми кредитування «5-7-9» для надання допомоги представникам постраждалого бізнесу в період пандемії Covid-19;
Сприяння розробці ефективних інструментів надання компенсації по частковому безробіттю;
Запобігання створенню неконкурентних умов на ринку поштового зв’язку; 
Участь у дискусійних платформах щодо питань приватизації державних підприємств та майна;
Лібералізація умов здійснення валютного регулювання, а також порядку та інструментів здійснення касових операцій, зокрема відміна п’ятикратної відповідальності за правопорушення у сфері обігу готівки;
Підтримка на громадських засадах законопроекту щодо ввезення інноваційних засобів захисту рослин с/г підприємств;
Забезпечення ухвалення рішення щодо продовження експериментального проекту з тестування е-ТТН;
Створення необхідних умов для легалізації на законодавчому рівні дистанційної роботи;
Участь у розблокуванні ринку кормів для тварин і запровадження нової системи реєстрації кормових добавок за європейською моделлю в Україні;
Забезпечення підтримки для скасування Міністерством економіки «книги скарг» у своїх нормативних актах;
Сприяння переходу влади до «Адаптивного» карантину на території України.
 
2019 рік
Законопроекти та окремі зміни до законодавчої бази:
Участь в роботі по скасуванню пайового внеску на будівництві (№8124);
Забезпечення інформаційної підтримки прийняття у першому читанні законопроекту про обіг с/г земель;
Запровадження введення єдиного рахунку для сплати податків представниками бізнесу;
Ініціативи прямого бізнес-впливу:
Створення необхідних умов для запровадження авторизованих економічних операторів;
Стимулювання цифровізації документообігу за рахунок впровадження електронної товарно-транспортної накладної та вдосконалення процедури реєстрації податкових накладних.
 
2018 рік 
Законопроекти та окремі зміни до законодавчої бази:
Запровадження суттєвих змін щодо врегулювання процедури банкрутства (№8060);
Запровадження нового режиму регулювання валютних операцій, так звана «валютна лібералізація»;
Розробка оптимізаційних напрямів застосування ринку РРО;
Створення необхідних умов для запровадження «Єдиного вікна» на митниці (№7010).
Ініціативи прямого бізнес-впливу:
Відміна застарілих форм документаційного супроводження, зокрема книги відгуків та пропозицій;
Розробка пропозицій та участь у дискусійних платформах щодо осучаснення корпоративного права;
Забезпечення необхідних умов для відміни платежу за приєднання до електромереж в Україні;
Інформаційна підтримка відміни цінового регулювання на послуги нотаріусів.
 
 
РОБОЧІ ГРУПИ 
Представники АЦ є учасниками робочих груп Національної Ради з відновлення України. (Відновлення та розвитку економіки, Функціонування фінансової системи, її реформування та розвитку, Екологічної безпеки).
Голова Аналітичного центру входить до складу Ради громадського контролю при Бюро економічної безпеки України, з метою захисту інтересів українських підприємців, здійснюючи громадський контроль за Бюро економічної безпеки з громадськими об’єднаннями, які обєднують український бізнес. А також сприяння врахуванню Бюро економічної безпеки думки підприємців під час виконання покладених на нього завдань.  
Експерт Аналітичного центру СУП є учасником громадської Ради при державній податковій та державній регуляторній службі. 
Голова Аналітичного центру СУП є учасником робочої групи щодо захисту економічних прав і законних інтересів України, її суб’єктів господарювання у відповідь на міжнароднопротиправні діяння, дискримінаційні та недружні дії при Мінекономіки.
Голова Аналітичного центру входить до робочої групи Комітету Верховної Ради України з питань антикорупційної політики по напрацюванню проєкту Закону України “Про прозорість лобіювання в Україні”.
Голова Аналітичного центру входить в робочу групу в Генеральній прокуратурі України по розробці стандарту діяльності прокурорів у сфері захисту інвестицій.
Експерти Аналітичного центру беруть участь в робочій групі Міністерства економіки України з розробки стандарту з електронної комерції. 
Голова Аналітичного центру очолює групу по лібералізації трудового законодавства Ради з питань сприяння розвитку малого підприємництва при Президентові України. Внесення позитивних для бізнесу змін до законопроєктів №5371 та №7251 з лібералізації трудового законодавства. Зокрема, законопроєкт №5371 спрямований на спрощення регулювання трудових відносин у сфері малого і середнього підприємництва та зменшення адміністративного навантаження на підприємницьку діяльність 
 
 

Новини центру