Розбір підходів АМКУ на фармринку зі Світланою Панаіотіді: рекомендаційні роз'яснення
Розбір підходів АМКУ на фармринку зі Світланою Панаіотіді: рекомендаційні роз'яснення
13 березня 2019

Учасники Спілки українських підприємців поспілкувалися з Державним уповноважним Антимонопольного комітету України Світланою Панаіотіді стосовно підходів на фармацевтичному ринку. Зокрема, подискутували на тему підготовлених у лютому Рекомендаційних роз'яснень АМКУ щодо зон ризику в дистриб'юторських та маркетингових договорах. Учасники заходу взяли участь у першій публічній презентації цих роз'яснень!

«Ці рекомендації направлені на те, щоб виробники та дистриб’ютори передивились їх зі своїми юристами. Щоб ви до нас звертались ще з проектами контрактів і ми давали їм оцінку, аби попередити розслідування по факту. Це також сприятиме максимально прозорій поведінці суб’єктів на ринку. Ми можемо бути у відносинах, коли ми даємо вам прозорі правила гри, а ви їх дотримуєтесь», - зауважила спікер.


В цьому контексті поговорили про важливість проведення аналітики щодо визначення частки виробника чи дистриб’ютора на ринку, наслідки продажу рецептурних препаратів без рецепту в аптеках та ризики стосовно становлення ціни препарату. Також вперше у фокусі Антимонопольного комітету опинилася Програма підтримки пацієнтів (PSP).

Світлана закцентувала увагу на проблематиці продажу рецептурних препаратів без рецепту в аптеках.

«Це проблема не виробника, а кінцевої ланки, яка дозволяє собі продавати лікарські засоби без рецепта. Питання глибше, і пов’язане з тим, що у нас немає вимог до збереження рецептів в аптеках.
Ми з МОЗ постійно говоримо про необхідність введення строків зберігання рецептів, але ця проблема скоріше за все вирішиться введенням електронного реєстру», - зазначила Панаіотіді.

Вона наголосила, що всі рецепторні лікарські засоби мають продаватись виключно на підставі виписки лікаря.

«Але наша культура така – ми самі себе лікуємо, немає культури звернення до лікаря, проведення мінімальної діагностики. І ось це самостійне лікування в кінцевому рахунку впливає на продажі лікарських засобів на ринку», - зазначила спікер.

Серед іншого, Світлана пояснила, чому виробникам преператів та дистриб’юторам важливло знати розмір власної частки на ринку.

«Ми визначаємо частку на ринку для того, щоб зрозуміти, чи є роль компанії домінуючою на ринку, чи є ризики зловживання монопольним становищем. Якщо у вас значна частина на ринку - це не є погано. Погано зловживати, адже ви маєте владу. Коли ви починаєте диктувати умови на ринку - це вже підстава для розслідування», - сказала Панаіотіді.


Оцінка ризику монополізації ринку важлива також під час злиття або поглинання компаній при отриманні дозволу АМКУ на концентрацію.

Дякуємо компанії Arzinger за можливість провести цікавий захід та партнеру компанії, адвокату Лані Сінічкіній за змістовну бесіду!
 

Ще новини