SUP DAY FORUM 2019: нова економіка та клієнтоорієнтованість
SUP DAY FORUM 2019: нова економіка та клієнтоорієнтованість
22 квітня 2019

18 квітня Спілка українських підприємців вже традиційно відсвяткувала річницю свого заснування разом з найуспішнішими представниками українського бізнесу на SUP DAY FORUM – головній підприємницькій події року.

«Я дуже рада, що кожен з вас знайшов час для розвитку, нових знань, пошуку інсайтів і, зрештою, хорошого нетворкінгу. У нас чудова нагода зібратися раз у рік всією підприємницькою спільнотою і розділити радість нашого Дня народження. Бачу неймовірну кількість людей у залі і розумію, що робимо правильну справу», – зазначила Тетяна Паламарчук, в.о. виконавчого директора СУП, відкриваючи форум.

Цього року ми об’єднали український бізнес під ключовою темою форуму  – building bridges: партнерство – замість конкуренції, обмін досвідом і нетворкінг – замість відособленого «ніхто не знає мій ринок краще, ніж я сам». Саме тому виступи спікерів на SUP DAY FORUM 2019 вийшли щирими та мотивуючими, а підприємці у залі отримали реальні інструменти для втілення власних бізнес-ідей.

Президент СУП, співвласник компанії «Нова Пошта» В’ячеслав Климов розпочав захід з виступу, присвяченого новій економіці – вибудові бізнес-процесів в урахуванням безперервного розвитку інформаційних технологій.

«Правила гри змінилися: в світі панує нова економіка і ми повинні діяти і думати глобально. Забудьте про інвестиції в зайві активи – вкладайте час та гроші в технології, процеси та людей. Ще одна порада «нової ери»: не витрачайте час – краще вийти на ринок завчасно з базовим сервісом, ніж програти гонитву з ідеальним продуктом», - розповів В’ячеслав Климов.

В ході першого блоку спікери ділилися власним досвідом щодо того, як маркетинг рухає бізнес. Сьогодні без ефективної маркетинг-стратегії успішно не може існувати жодна компанія, адже продається той товар, який «потрапляє» у потребу чи проблему клієнта.

CEO Intertop Україна Сергій Бадрітдінов під час свого виступу зазначив, що в сучасному світі маркетинг повинен бути data-based, адже «усі наші кроки почали оцифровуватися».

«А ще є така історія про роздрібну торгівлю як pop-up store. Ми вже не обов’язково чекаємо клієнта до себе, а просто відкриваємо магазини в різних місцях: наприклад, в клубах, де грає модна музика. Ми йдемо за клієнтами», - додав Бадрітдінов.

Генеральний продюсер Art Nation Едуард Ахрамович поділився власним досвідом, як ламати сталі правила ринку, подивитися на власний продукт під іншим кутом та продавати більше через колаборації з іншими брендами.

Особливо «гарячою» виявилася тема клієнтоорієнтованості в Україні, яка до недавніх пір вважалась ледь не дивом в Україні.

Зокрема, засновник інтернет-магазину і маркетплейсу Rozetka Владислав Чечоткін озвучив ключові правила підходу до клієнта, які його команда втілює на практиці:
1.«Кажуть, що клієнт – завжди правий. Клієнт не завжди правий, але він для нас – король».
2.Ім’я та довіра – це найцінніше, що у нас є.
3.Витрати Rozetka на уцінку та утилізацію - 0,4% від обороту.

«Для нас це суттєво, але це підіймає ваш сервіс на рівень, якого очікують ваші клієнти. Саме клієнтоорієнтований підхід вирізнятиме вас серед конкурентів, а не ваша реклама».

4. Краще одразу закласти витрати на проблемні випадки, ніж потім намагатися позбутися шквалу публічного негативу.
 
Генеральний менеджер Glovo в Україні Дмитро Расновський розказав, як клієнтоорієнтований підхід допоміг іспанському стартапу Glovo перетворитися на феномен на ринку кур’єрської доставки.

«Ключовий бар’єр для замовлення чого завгодно, особливо спонтанних покупок – це час доставки. Якщо говорити про клієнтоорієнтованість, людей засмучує доставка, яка триває довше години, тож ми це робимо швидше», - каже Дмитро.

За його словами, глобальня візія компанії – стати google для міста у сфері доставки, щоб будь-яка потреба могла пов’язати містянина з чим завгодно – чи це доставка ключів, води, підгузків чи просто ланчу.

«Все має бути доступно з допомогою кількох кліків прямо зараз і з будь-якої точки міста. Гравці нової генерації забрали велику частку ринку тому, що почали зв’язувати не тільки юзерів і ресторани, а додали сервіс у вигляді кур’єрів. Ми забезпечили якість доставки, контролюючи все  від пункту А до пункту Б», - зазначив спікер.

У свою чергу, співвласник компанії «Нова Пошта» Володимир Поперешнюк розповів про те, як має трансформуватися сучасне підприємство в розрізі регіонального розвитку та виходу на міжнародні ринки.

«Нам пощастило: ми працюємо в країні, де 40 млн жителів. Є ще величезний потенціал розвитку нашого ринку навіть усередині країни. Цього року ми запустили програму відкриття відділень «Нова Пошта» у селах. Збираємося запустити близько 3000 відділень у 2019-му. Перші підсумки «шокували»: наприклад, до відкриття відділення НП в одне з сіл наші кур’єри привозили до 30 посилок на місяць, а після запуску – 600. Ми отримали зростання в 20 разів протягом місяця! Потенціал українських сіл і фермерських господарств поки невичерпний. Проте, є причини виходити на міжнародні ринки, щоб збільшити охоплення своїх клієнтів з 40 млн до 8 млрд», - сказав Володимир Поперешнюк.

В рамках SUP DAY FORUM 2019 вдалося подискутувати про специфіку формування корпоративної культури на підприємствах.
У цьому контексті президент RedHead Family Corporation Владислав Бурда розповів про ефективність прийняття рішень у такому специфічному типу бізнесу як сімейні компанії.

«Зазвичай ніхто не радить працювати з родичами, довіряючи компанію чужим людям. Однак навіщо втрачати нереалізовані таланти в сім’ї? Головна задача власника – не допустити втрати покоління, вчасно залучити спадкоємця в бізнес. Для продовження сімейного бізнесу у вас має бути як мінімум двоє дітей, щоб збільшити шанс виростити підприємця», - зазначив Владислав Бурда.


На думку засновника «Текстиль-контакт» Олександра Соколовського, успішна компанія не може існувати без правильної корпоративної культури і системи мотивації співробітників. Наприклад, у його компанії це:
- корпоративна база відпочинку (де проводяться спортивні ігри, корпоративи)
- виступи корпоративної команди на чемпіонатах
- розіграші
- конкурси («У нас є щорічний конкурс на найвеселіший елемент гардеробу – цьогоріч це був капелюх»)
- сімейні свята/сімейні чемпіонати з різних видів спорту
 - ордена та відзнаки за роки, проведені в компанії.

Останньою темою для дискусії на цьогорічному форумі СУП стала така актуальна тема як вихід українського продукту на іноземні ринки.
Цей блок розпочав засновник та СЕО «Кормотех» Ростислав Вовк з історії успіху власної компанії, яка займається виробництвом та експортом кормів для тварин.
У своїй стратегії розвитку він дотримується переконання: для успіху його бізнесу ключовою є якість продукції.

«Чотирилапих клієнтів неможливо переконати маркетингом і привабити брендом - вони орієнтується лише на нюх та власні смакові рецептори. Тож якість мого продукту - це єдиний шлях до виходу на експортні ринки», - наголосив Ростислав.

Спікер також наголосив на важливості відвідування різноманітних міжнародних галузевих виставок.

«А якщо ви чогось досягли закордоном, обов’язково розповідайте про це в Україні. Наші співвітчизники довіряють продукту, який завоював ім’я на міжнародному ринку. Нам це дозволило збільшити продажі на 20%в Україні».


Андрій Здесенко, засновник компанії «Біосфера» також дав учасникам SUP DAY FORUM кілька бізнес-порад на шляху до підкорення іноземних ринків:
- глибинне дослідження ринків
- збалансування стратегії роботи з private label і брендами
- виставки та PR
- колаборації
- не менше 30% часу СЕО має приділятися експорту

«Компанія «Біосфера» - єдина компанія, яка має ексклюзивне право представляти персонажів виробницва Universal, Disney та Sanrio у Східній Європі», - наголосив спікер.

На цьогорічному SUP DAY FORUM нам також вдалося провести надзвичайно цікаві дискусії на тему значення довіри клієнта, інвестора та партнера до компанії у сучасній маркетинг-стратегії, а також  поговорити про перспективи українського бізнесу у космічній галузі. Навіть дізналися про колаборації українських підприємців для будівництва космодрому в Україні.
Наприкінці зустрічі з мотивуючим спічем виступила українка-рекордсменка, яка підкорила 7 найвищих вершин світу усіх континентівТетяна Яловчак. Тетяна – одна з тих людей, яка може змусити повірити в себе та перевернути світобачення не лише пересічної людини, а й успішного підприємця.

Друзі, ми вдячні вам, що долучилися до головної події року для підприємців України! Саме під час SUP DAY FORUM ми відчуваємо, як з кожним роком зростає потужність українського бізнесу. Більше двох десятків успішних бізнес-кейсів, 700 людей у залі, нові знайомства, нові гравці та теми. Прозорий український бізнес розвивається, і Спілка українських підприємців разом з ним!

Окрема подяка генеральному партнеру нашого форуму – компанії Winner, фінансовому партнеру Ukrsibbank BNP Paribas Group, логістичному партнеру «Нова Пошта», консалтинговому партнеру Visotsky Consulting Kiev, комунікаційному партнеру EFCOM, інтелектуальному партнеру kmbs, книжковому партнеру kniga.biz.ua, водному партнеру «Еконія», генеральному медіапартнеру «Економічна правда» та медіапартнерам Liga.net, Investory News, Delo.ua, Ліга.Закон.

Ще новини