СУП в обличчях – Дмитро Демченко, співзасновник Lapufic
СУП в обличчях – Дмитро Демченко, співзасновник Lapufic
21 червня 2020

Цього разу героєм проєкту «СУП в обличчях» став співзасновник компанії з виготовлення безкаркасних меблів Lapufic Дмитро Демченко. Lapufic – це не просто назва, це персонаж, улюбленець дітей та самих засновників бізнесу. Про сімейний мікробізнес «з душею» та місією читайте далі.

Про старт та як з’явився Lapufic
Насправді починала бізнес ще 6 років тому моя дружина в Миколаєві, а я приєднався кілька років тому. До цього займався продажем елітної нерухомості. Але завжди хотілося мати власну справу, особливо щось пов’язане з креативом. Тож я залюбки усю свою компетенцію почав вкладати у розвиток компанії. Розвивати щось своє набагато приємніше і цікавіше.

Чому виробництво пуфів? Дружина сказала, що це не потребувало значних коштів для запуску. Розвиваючи бізнес як сімейний, ми зрозуміли, що це та справа, якою ми обидва «горимо».

Невеликий сімейний бізнес – плюси та мінуси

Переваг тут набагато більше, ніж ризиків. Сімейний бізнес – це повне взаєморозуміння і довіра до партнера. Взаємодія в сімейних справах масштабується на бізнес. У нас є чіткий розподіл ролей та відповідальності.

Із мінусів – бізнес важко відокремити від особистого життя. Про нього можна розмовляти і думати 24 години на добу. Коли дружина – не бізнес-партнер, вдома простіше переключатися.Але це також справа звички. Після восьмої вечора, якщо вже не на роботі, ми намагаємося уникати робочих моментів і бути там, де ми є. Більше займатись хобі і чимось надихатись.



(авт. Вже разом Дмитро та Яна сформували місію та цінності компанії. Нижче їх наводимо).

Місія компанії Lapufic
Прикрашати світ навколо яскравими лапуфіками, надихати людей бути щасливими та відкритими один до одного, створювати веселий настрій нашими продуктами та дурощами. 

Цінності
- Проактивність та лідерство
- Соціальність
- Якість
- Яскравість 
- Інноваційність
- Відкритість
- Почуття гумору
- Сім’я

Про Соціальність
Ще два роки тому з дружиною Яною проходили тренінг особистого розвитку «Лідерська програма». Одним із напрямків, про який нам детально розповідали, була соціальна відповідальність. В процесі ми реалізували наш перший благодійний проект. Купили інфузомати в Одеську обласну дитячу лікарню. Цей пристрій підключається до крапельниці і автоматизує процес дозованого введення ліків хворим. Ми збирали гроші усією командою, а закупали через найбільший в Одесі благодійний фонд «Корпорація монстрів» і ось вже 2 роки співпрацюємо з ними у напрямку соціальних проектів. Окрім участі у зборах грошей, також періодично передаємо нашу продукцію в дитячі будинки по Україні.

А це нам дітки з психіатричної лікарні в знак подяки передали картину. Тепер вона прикраша
 нашу кімнату для відпочинку в Lapufic.



Про Інноваційність
У нас креативна команда, і ми постійно розробляємо нові моделі. Серед таких новинок – крісло-трансформер, яке розкладається в лежак, повноцінне місце для сну. Почали розробляти дивани.

Якщо говорити про процеси, то намагаємося використовувати концепції Kaizen і Lean, наскільки у нас зараз вистачає знань та умінь. У нас з дружиною філософія така: якщо можна щось зробити ефективніше та простіше – ми робимо, постійно навчаємось. Хоча подібні концепції частіше впроваджують великі виробництва, ефективність процесів важлива будь-де. Просто на великих обсягах заощаджуються вагоміші суми. Ми вже розуміємо, що мінімальна відстань та кількість кроків, яку треба зробити працівникам для виготовлення продукту, відіграє значення.

Як мікробізнес виживає в карантин
Коли почалися «перші дзвіночки» у зв’язку з ситуацією у Китаї у січні, нам було зрозуміло, що однією країною це не обмежиться.
Ми почали готуватися: наші валютні фінансові зобов’язання перевели у гривневі. Я взяв у банку гривневий кредит, аби закрити гроші, позичені у валюті. Як виявилося, це був дуже вдалий був хід за тодішнім курсом.

В лютому ми змінили приміщення. Реструктурували усе під максимальну компактність та ощадність. Але все ж таки фінансове планування виявилося неідеальним, і  ми зайшли у березень та карантин з фінансовим розривом 55 тис. грн.

Всередині місяця постало питання: закривати бізнес або вигадувати щось нове. Попит на пуфи був вкрай низький. У березні він упав на 80-90% через паніку і невизначеність. Людям було не до м’яких пуфів.

Тож ми вирішили робити маски під власним брендом, але за максимально соціальними цінами і 20% віддавати на благодійну допомогу у боротьбі з COVID-19. По факту, наші маски купували 10 днів виключно наші клієнти. Дехто брав одразу по 20 штук. Потім в один момент це стало нікому не потрібно. Хвиля паніки в квітні вже вляглась.

На фото - дитяча маска виробництва Lapufic.


Після цього ви вирішили розпродати запаси пуфів та крісел-мішків, які використовували під здачу в оренду. Їх було трохи більше 100 штук. До цього оренда у нас була сезонною і ми завжди виступали партнерами великих конференцій та фестивалів. Оскільки це все відмінено, продукція просто лежала.
У квітні ми вирішили її розпродати. Таким чином нам вдалося протриматися найважчі два місяці.

Ми дуже задоволені, адже не втратили нікого з команди. Люди – наша найбільша цінність. Зібрати класну команду з правильними цінностями складно. Але ми це змогли.


Хто головний споживач
До карантину ми тільки почали пробувати співпрацювати з HoReCa. У нас є кілька тривалих партнерств. Але наш основний клієнт – це все ж таки B2C, сімейні покупки. Більшість закладів, як правило, потребує дешево. А дешево – це часто робити погано. Всі хочуть пуф до 1000 грн.

Ми ж намагаємось робити наші меблі нестандартними, ексклюзивними, більшість з них є фактично витвором уяви та мистецтва.

Ми “вкладаємо душу” й у наші канали комунікації. Наприклад, дружина за таким принципом вже багато років веде Instagram Lapufic. На жаль, через те, що ми почали займатися масками під своїм брендом, нашу сторінку у Facebook та рекламний аккаунт заблокували. До цього часу ми не можемо розблокувати основну сторінку. Як виявилося, тоді Facebook ввів обмеження у зв’язку з пандемією. Блокували всіх підряд, хоча ми не займалися перепродажем, а самі були виробником.

Зараз створили нові сторінку в Facebook та рекламуємось на іншому аккаунті, а також зробили резервні. Instagram та Facebook як із основні інструменти продажу продовжують роботу. Але тепер ми відчули та розуміємо, як небезпечно фокусуватись тільки на одних каналах продажу.

Чому лапуфіки це не просто крісла-мішки
В нашому асортименті є звичайні крісла-мішки («груші»), подушки, мати. А є лапуфики – це крісла-мішки з душею, у формі персонажів. Кожен з них має свою історію, енергетику від нас і частинку нашої душі. Від початку наше гасло було: «створене з душею».

Звісно, найбільше лапуфіки люблять діти. Коли вони заходять до шоуруму, то одразу бігають, стрибають в них, граються.



Про помилки та плани
Коли ми переїхали до Одеси виробництвом, шоурум у Миколаєві ще працював. Ми залишили там людину, якій довіряли. А вони крала. Насправді це абсолютно наша відповідальність, що ми створили умови, в яких людина могли це робити. Нам довелось згорнути там бізнес.

Звісно ж, ми плануємо масштабуватись. У великих містах це буде, швидше за все, через партнерів.
Планували цього року вийти в Київ і вже навіть почали спілкуватися з орендаторами та меблевими салонами. Але в нових реаліях це питання поки не на часі. Сподіваємося на наступний рік.

Партнерство
Увесь 2019 був в масштабних партнерствах, адже ми зробили ребрендинг і потрібно було заявити про себе.
В січні 2019 року бренд Lapufic оновився та з’явився бренд персонаж зелений магічний хомяк Лапуфік. Саме в той час ми проходили курс «Папа бренда» від Андрія Федоріва, який і надихав нас.
Перше ж велике партнерство відбулося для нас на великому meet up Superludi в лютому 2019. Саме там ми знайшли для себе певну формулу партнерства через оренду. Також познайомились з Андрієм Федорівим і подарували йому дерев’яну статуетку нашого Лапуфіка в знак нашої поваги та вдячності. Йому сподобалось. До речі, виступаючи в Одесі через кілька місяців, він наводив нас як приклад успішного брендинга.

Далі ми почали партнерства із INMarketingConf, BeautyConf, WomanConf, RealtySummit та інші зазходи в Одесі. Серед найбільших партнерств  – Одеський міжнародний кінофестиваль, The Marketing Jazzz Fest, 8P.



Критерії відбору та мотивація працівників

Зараз у штаті працює 8 людей, з них – три швачки. І ще на аутсорсі є дизайнер, копірайтер, SММ-маркетолог. Людина приживається у нашому колективі тільки, якщо повністю з нами співпадає у цінностях. 

Для нас ключове – це залишатися людиною у складних ситуаціях і відповідно ставитися одне до одного. В період карантину я всіх працівників розвозив по домівках і забирав зранку, адже транспорт взагалі не працював. При всьому бажанні дистанційно у нас би не вийшло працювати.

Ми розуміємо важливість матеріальної мотивації, адже у всіх є потреби. Але намагаємося заохочувати й іншими методами: робити маленькі свята, збиратися на настільні ігри або поїсти піцу. Більшість часу ми проводимо разом, тож хочеться, щоб усі члени команди з радістю приходили на роботу. І я вважаю, нам це вдається. Атмосфера мені подобається.

Однак ситуації бувають різні. У нас працювала дуже професіональна і талановита швачка. Але, як член команди, вона не дуже добре відносилась до інших.  І я тільки хотів з нею це проговорити, а вона сказала, що звільняється. Я розумію, що вона просто не прижилась.

Як і скільки виробляється пуфик
Процес дуже залежить від того, чи є у нас тканина в наявності. Асортимент тканини використовуємо широкий, однак на складі маємо тільки ходові або ж ті, які точно будуть використовуватись найближчим часом. Решту ми замовляємо у наших постачальників, процес поставки займає від 1 до 3 днів.

До того ж, ми майже нічого не виготовляємо на склад. Майже весь склад – це те, що у нас є в шоурумі. У нас завжди індивідуальна робота з клієнтом.

Якщо виготовляємо саме лапуфік, то процес займає 3-4 години за умови, що вся команда включилася. Спочатку кілька людей роблять креслення і викрійку, потім зшивають, після чого наповнюють. Тут ми також намагаємося користуватися Lean та Kaizen. Виготовляємо не поштучно, а одразу всі замовлення – буває по 10-20 штук. У нас ці процеси максимально оптимізовані під наші обсяги.

Залишки тканини ми теж намагаємось використовувати. Робимо з них подушки або тестові моделі. Зараз ми тестуємо напрямок лежанок для собак. Робимо із різнокольорових залишків подушку і віддаємо клієнту з домашнім вихованцем потестити на кілька днів. У нас теж є собака і з ним теж тестуємо.



Про експорт та конкуренцію на українському ринку
Над експортом активно думаємо, але поки не бачу вирішення деяких логістичних питань. У нас продукція дуже об’ємна і вона не настільки маржильна для того, аби це покривало розходи. В перспективі мені цікаві ринки Північної Америки – Канада та США.

На українському ринку якісної конкуренції небагато, і нам є де розвиватися. Тут чомусь всі намагаються конкурувати за ціну. Через це багато хто робить абсолютний непотріб, який швидко рветься, виношується, має поганий наповнювач. Люди намагаються максимально зекономити, а це відбувається за рахунок матеріалів. Ми намагаємось конкурувати не ціною, а цінністю.

Роль держави в бізнесі
Вважаю, що держава не потрібна в бізнесі. Я лібертаріанець в цьому питанні. Український бізнес може самостійно все вирішувати, самоорганізовуватись. Волонтери зроблять соціальні проєкти, а підприємці зроблять економічні. Критичні об’єкти інфраструктури, міжнародні відносини – ось те, чим має займатися держава.

Про СУП
Я приєднався до вас після минулорічного форуму в Одесі, дуже надихнувся. Я завжди намагаюсь бути частиною об’єднань з цікавими людьми. Мене мотивує приклад ваших фаундерів. А нові знайомства завжди приводять до несподіваних крутих результатів. Крім того, мені дуже імпонує діяльність регіонального представника Олександра Соколова.



Про прозорий бізнес та цілі

Я глибоко переконаний, що чесність і прозорість – це єдиний ефективний шлях в житті. Обманюючи, щастя не заробиш. Навіть якщо буде результат, він буде в моменті. І потім доведеться заплатити ще більше.

У мене є така ціль – зробити Лапуфік ім’ям власним для всіх крісел-мішків, як ксерокс або памперс. Для того, щоб ставити та досягати амбітні цілі, люди мають нам довіряти. А для цього треба бути прозорими і відкритими, адже неправда відчувається навіть на інтуїтивному рівні.
 

Ще новини