Члени СУП поділилися досвідом розвитку бізнесу в умовах кризи під час дискусії «Фактор стійкості: як вийти переможцем у кризу»
Члени СУП поділилися досвідом розвитку бізнесу в умовах кризи під час дискусії «Фактор стійкості: як вийти переможцем у кризу»

Під час дискусії «Фактор стійкості: як вийти переможцем у кризу» власники невеликих компаній, що є членами СУП, розповіли, як можна рости і розвиватися навіть у кризові часи.

Засновник DroneUA Валерій Яковенко поділився, що під час карантину компанії вдалося вийти на ще один європейський ринок і запустити найбільший в практиці спільний проект поставки обладнання для країн ЄС з України.

«В кінці минулого року ми повністю відмовились від роздрібної торгівлі, споживацького сегменту і сконцентрувалися лише на бізнесі. І це врятувало нас у період кризи», - зазначив спікер.

Напередодні карантину компанія відкрила декілька нових для себе ринків, де встигла облаштувати офіси. Водночас, контролювати ситуацію на зовнішніх ринках допоміг онлайн. 

«У зв’язку з тим, що європейський ринок фактично зупинився в карантин, нам вдалося домовитися про організацію на території України спільного українсько-китайського підприємства, яке постачатиме дрони-оприскувачі на весь європейський ринок. Ця можливість з’явилась завдяки кризі», - додав Валерій.

Засновник Powercode та Foodex24 Владислав Савченко розповів, що в період карантину з’явилася гостра потреба в доставці їжі додому.

«Я відчув біль на ринку, адже люди сиділи вдома і їм треба була їжа. Але в нас як виявилось, замовити продукти з доставкою в один день було неможливо. Звідси з’явилась ідея запустити перший в Україні онлайн-супермаркет, який доставляє продукт до дверей», - зазначив Владислав.

Спікер наголосив, що для запуску бізнесу було усього 14 днів. 

«Чому саме стільки? Бо за два тижні це здавалося неможливим».

Владислав почав знімати щоденний влог про запуск бізнесу, де пообіцяв тисячі людей, що йому все вдасться. 
«Це «запалило» усю команду. Я зібрав усіх «вільних» людей, це 30 людей в 4 містах і через ZOOM почали будувати бізнес».

Директор AGT plus Максим Рогожин поділився досвідом активностей в онлайні. Компанія створила онлайн-вебінари «ЛІНиві сніданки», куди запрошували як власників підприємців, так і консультантів поділитися досвідом впровадження ощадливого виробництва та Кайдзен.

«Під час карантину люди вдома не знали, чим себе зайняти. Тож ми не перестали менше вкладати в рекламу і маркетинг. Ми пропонували їм зробити ремонт, змінити інтер’єрні речі, які вас раніше не влаштовували», - каже підприємець.

За його словами, у будь-якій компанії процеси можна покращувати, зокрема, щодо втрат.

«У нас вартість продукції додається, коли пила врізається в лист ДСП і МДФ тд. Інше – це втрати. Коли ви вимірювали втрати і час, коли додається вартість, то виявилось, що усього 15% часу співробітник додає вартість, а 85% - очікує, з’ясовує, переробляє дефекти, або просто захворів. Ми почали ці втрати викорінювати».

Крім того, компанія долучилася до LEAN-челленджу компаній із щоденних вдосконалень. На сьогодні AGT plus завдяки таким щоденним покращенням вже заощадила біля 2 млн грн.

Засновник та генеральний директор «Міністерство дверей» Сергій Панченко зазначив, що до середини травня обсяги експорту компанії сягнули показника 2019 року.

«Зрозуміло, що виробництво продовжило працювати, а офіс перевели в онлайн. Залишили там тільки відділ продажу, торгових представників та маркетологів». 

Спікер розповів, шо упродовж карантину знаходився також в офісі та мотивував співробітників відділу продажу. Компанія порахувала активних та неактивних клієнтів, і раз на тиждень співробітники ними зв’язувалися з клієнтами з різноманітними інфоприводами, аби нагадати про себе (біля 30-40 дзвінків на день).

Крім того, у кожного члена команди є своя «задача дня» (експортний договір, домовленість про умови розстрочки з закупником і т.д.).



 

Ще новини