СУП презентувала результати дослідження Портрету українського підприємця
СУП презентувала результати дослідження Портрету українського підприємця
06 жовтня 2020

6 жовтня Спілка українських підприємців презентувала результати дослідження Портрету українського підприємця (переглянути презентацію)

В опитуванні, яке тривало 2 місяці, взяли участь 2000 підприємців. З них було відібрано 1000 анкет, що відповідали критеріям анкетування.
Виконавча директорка СУП Катерина Глазкова, відкриваючи презентацію, наголосила на ключовій меті дослідження.

«Нам дуже хотілося показати справжнього українського підприємця. І в цьому є надмета – популяризація підприємництва в Україні, покращення іміджу підприємця в суспільстві, бо бізнес – це надходження податків до бюджету, робочі місця, додана вартість».

Крім того, за її словами, завдяки дослідженню вдалося з’ясувати основні мотиви для відкриття власної справи в Україні, а також перепони, що заважають бізнесу розвиватися.

«З цими результатами ми будемо ходити на перемовини до органів державної влади і пояснювати, що насправді потрібно бізнесу для розвитку. Як виявило опитування, найбільші стопери в Україні провокуються державою: це є нестабільна ситуація, постійна зміна «правил гри», високе податкове навантаження, відсутність доступних кредитів і т.д», - додала Катерина Глазкова.


У презентації також взяла участь директор компанії Ukrainian Marketing Group, що є розробником методології опитування, Наталія Бухалова.
За її словами, найцікавішим у процесі дослідження було те, як підприємці можуть себе диференціювати за визначеними характеристиками.

Проаналізувавши профіль власників бізнесу різного рівня та сфер, визначили п’ять ознак, за якими доцільно характеризувати українських підприємців: 
- Готовність ризикувати в бізнесі;
- Новаторство;
- Організаторські навички управлінця;
- Чесне та законне ведення бізнесу;
- Залежність власного бізнесу від зовнішніх обставин.

«Після аналізу відповідей ми виокремили п’ять типів українських підприємців. Як ми їх виявляли? Це психографія, відношення, мотивація, цінності – у дослідженні немає сегментації за розмірами бізнесу, кількістю співробітників, оборотами. В цьому особливість саме психологічного портрету», - зазначила Наталія Бухалова.

Виходячи з того, наскільки ознака властива або не властива підприємцю, виділили п’ять основних типів підприємців в Україні:
- Працюючі мікровласники (19%, ведуть бізнес у спокійному стилі, початківці, що прагнуть «довести до ладу започатковане»);
- Проворні новатори (22%, оперативно вловлюють наявні проблеми, недоліки та самостійно керують їх виправленням, завжди прагнуть знаходити нові можливості для бізнесу);
- Ідейні натхненники (19%, активні та натхненні власники бізнесу, постійно генерують творчі ідеї та розглядають нові напрямки бізнесу);
- Кити бізнесу (21%, великі підприємці, несуть повну відповідальність за свої дії та власний бізнес, не покладаються на зовнішні обставини, здатні швидко підлаштовуватися);
- Відсторонені власники (18%, переважно є власниками одного мікробізнесу у сфері гуртової та роздрібної торгівлі, часто ставляють перед собою нереальні цілі, рідше за інших використовують демократичний стиль управління).

До презентації ми також запросили власників українських компаній – членів СУП, які є які є характерними представниками виявлених у ході дослідження типів підприємців.

Співзасновник та президент компанії Biopharma Костянтин Єфименко визначив себе одразу у двох типах: «кит бізнесу» та «проворний новатор».

«Впізнав себе у двох характеристиках. Я «кит бізнесу» тому, що компанія Biopharma є великим підприємством, в якому не можна приймати спонтанні та непродумані рішення. 
Крім того, я ще й «проворний новатор», бо в компанії дуже багато молоді. Ми наймаємо людей ще з університетів, найталановитішим оплачуємо навчання. Світ змінюється і наші погляди дуже швидко застарівають. Аби робити кроки вперед, ми працюємо з молодими людьми», - зазначив підприємець.


У свою чергу, власник і генеральний директор UKRAVIT Віталій Ільченко побачив у власному стилі ведення бізнесу одразу три образи – «кита бізнесу», «проворного новатора» та «ідейного натхненника».

«Тільки поєднання цих трьох типів дає можливість бути успішною компанією, що будь-яку кризу оцінює як можливість. Крім того, усі економічні потрясіння та проблеми завжди  сприймаю з посмішкою та без остраху. Це допомагає їх успішно проходити», - розповів він.

В ході дослідження ми також виміряли Індекс підприємництва в Україні. Наразі в Україні він більш як удвічі менший за світовий показник (27 проти 51).
Зокрема, ми з’ясували, що: 
-     Найменше українські підприємці вірять в результат, адже не завжди володіють необхідними навичками та ресурсами для започаткування власної справи. Не дивлячись на це, все ж пробують, що є особливістю менталітету українців.
 -    Незважаючи на величезне бажання та витривалість, існують острахи невдачі: постійні фінансові зобов’язання (виплати заробітної плати, виплати постачальникам, борги), загроза економічної кризи, надмірне емоційне навантаження, загроза втрати бізнесу (включно з рейдерством).
-       Підприємці у столиці більш оптимістично налаштовані щодо «здійсненності» свого бізнесу в порівнянні з колегами з інших регіонів України.
-        Бажаність і стійкість в українських підприємців вища в порівнянні з відповідними світовими показниками майже в півтора рази, що доводить їх витривалість.

Ми також з’ясували сновні мотиви започаткування бізнесу: самореалізація та можливість втілювати власні ідеї (75%), фінансова забезпеченість (74%) та незалежність від роботодавця (65%).

Директорка та засновниця RITO Тетяна Абрамова вважає себе «ідейним натхненником».

«Коли я починала бізнес, бо в мене була основна ідея та мотивація – створити крутий бренд одягу, який відповідає міжнародним стандартам. І за 20 років це вдалося. Ми створили складну технологічну базу та зібрали команду залучених людей».

Співвласник та генеральний директор групи компаній «ФОРС» Станіслав Горбачевський поділився, чому власною справою обрав заснування транспортної компанії. В університетські роки підприємець працював у таксі, і йому настільки сподобався цей бізнес, що вирішив створити свій.

Незважаючи на недосконале бізнес-середовище, українські підприємці бачать майбутнє країни через 5 років позитивно: економічно розвинена, успішна та самодостатня країна із західним курсом розвитку (вступ до ЄС), без війни, з цілісною територією та верховенством права.

Дякуємо всім учасникам презентації, а також розробнику методології дослідження – компанії UMG, а також CIPE Ukraine за підтримку у проведенні опитування!

Ще новини