
СУП презентувала результати дослідження Портрету українського підприємця
6 жовтня Спілка українських підприємців презентувала результати дослідження Портрету українського підприємця (переглянути презентацію)
В опитуванні, яке тривало 2 місяці, взяли участь 2000 підприємців. З них було відібрано 1000 анкет, що відповідали критеріям анкетування.
Виконавча директорка СУП Катерина Глазкова, відкриваючи презентацію, наголосила на ключовій меті дослідження.
Крім того, за її словами, завдяки дослідженню вдалося з’ясувати основні мотиви для відкриття власної справи в Україні, а також перепони, що заважають бізнесу розвиватися.«Нам дуже хотілося показати справжнього українського підприємця. І в цьому є надмета – популяризація підприємництва в Україні, покращення іміджу підприємця в суспільстві, бо бізнес – це надходження податків до бюджету, робочі місця, додана вартість».
«З цими результатами ми будемо ходити на перемовини до органів державної влади і пояснювати, що насправді потрібно бізнесу для розвитку. Як виявило опитування, найбільші стопери в Україні провокуються державою: це є нестабільна ситуація, постійна зміна «правил гри», високе податкове навантаження, відсутність доступних кредитів і т.д», - додала Катерина Глазкова.

У презентації також взяла участь директор компанії Ukrainian Marketing Group, що є розробником методології опитування, Наталія Бухалова.
За її словами, найцікавішим у процесі дослідження було те, як підприємці можуть себе диференціювати за визначеними характеристиками.
Проаналізувавши профіль власників бізнесу різного рівня та сфер, визначили п’ять ознак, за якими доцільно характеризувати українських підприємців:
- Готовність ризикувати в бізнесі;
- Новаторство;
- Організаторські навички управлінця;
- Чесне та законне ведення бізнесу;
- Залежність власного бізнесу від зовнішніх обставин.
Виходячи з того, наскільки ознака властива або не властива підприємцю, виділили п’ять основних типів підприємців в Україні:«Після аналізу відповідей ми виокремили п’ять типів українських підприємців. Як ми їх виявляли? Це психографія, відношення, мотивація, цінності – у дослідженні немає сегментації за розмірами бізнесу, кількістю співробітників, оборотами. В цьому особливість саме психологічного портрету», - зазначила Наталія Бухалова.
- Працюючі мікровласники (19%, ведуть бізнес у спокійному стилі, початківці, що прагнуть «довести до ладу започатковане»);
- Проворні новатори (22%, оперативно вловлюють наявні проблеми, недоліки та самостійно керують їх виправленням, завжди прагнуть знаходити нові можливості для бізнесу);
- Ідейні натхненники (19%, активні та натхненні власники бізнесу, постійно генерують творчі ідеї та розглядають нові напрямки бізнесу);
- Кити бізнесу (21%, великі підприємці, несуть повну відповідальність за свої дії та власний бізнес, не покладаються на зовнішні обставини, здатні швидко підлаштовуватися);
- Відсторонені власники (18%, переважно є власниками одного мікробізнесу у сфері гуртової та роздрібної торгівлі, часто ставляють перед собою нереальні цілі, рідше за інших використовують демократичний стиль управління).
До презентації ми також запросили власників українських компаній – членів СУП, які є які є характерними представниками виявлених у ході дослідження типів підприємців.
Співзасновник та президент компанії Biopharma Костянтин Єфименко визначив себе одразу у двох типах: «кит бізнесу» та «проворний новатор».
«Впізнав себе у двох характеристиках. Я «кит бізнесу» тому, що компанія Biopharma є великим підприємством, в якому не можна приймати спонтанні та непродумані рішення.
Крім того, я ще й «проворний новатор», бо в компанії дуже багато молоді. Ми наймаємо людей ще з університетів, найталановитішим оплачуємо навчання. Світ змінюється і наші погляди дуже швидко застарівають. Аби робити кроки вперед, ми працюємо з молодими людьми», - зазначив підприємець.

У свою чергу, власник і генеральний директор UKRAVIT Віталій Ільченко побачив у власному стилі ведення бізнесу одразу три образи – «кита бізнесу», «проворного новатора» та «ідейного натхненника».
В ході дослідження ми також виміряли Індекс підприємництва в Україні. Наразі в Україні він більш як удвічі менший за світовий показник (27 проти 51).«Тільки поєднання цих трьох типів дає можливість бути успішною компанією, що будь-яку кризу оцінює як можливість. Крім того, усі економічні потрясіння та проблеми завжди сприймаю з посмішкою та без остраху. Це допомагає їх успішно проходити», - розповів він.
Зокрема, ми з’ясували, що:
- Найменше українські підприємці вірять в результат, адже не завжди володіють необхідними навичками та ресурсами для започаткування власної справи. Не дивлячись на це, все ж пробують, що є особливістю менталітету українців.
- Незважаючи на величезне бажання та витривалість, існують острахи невдачі: постійні фінансові зобов’язання (виплати заробітної плати, виплати постачальникам, борги), загроза економічної кризи, надмірне емоційне навантаження, загроза втрати бізнесу (включно з рейдерством).
- Підприємці у столиці більш оптимістично налаштовані щодо «здійсненності» свого бізнесу в порівнянні з колегами з інших регіонів України.
- Бажаність і стійкість в українських підприємців вища в порівнянні з відповідними світовими показниками майже в півтора рази, що доводить їх витривалість.
Ми також з’ясували сновні мотиви започаткування бізнесу: самореалізація та можливість втілювати власні ідеї (75%), фінансова забезпеченість (74%) та незалежність від роботодавця (65%).
Директорка та засновниця RITO Тетяна Абрамова вважає себе «ідейним натхненником».
Співвласник та генеральний директор групи компаній «ФОРС» Станіслав Горбачевський поділився, чому власною справою обрав заснування транспортної компанії. В університетські роки підприємець працював у таксі, і йому настільки сподобався цей бізнес, що вирішив створити свій.«Коли я починала бізнес, бо в мене була основна ідея та мотивація – створити крутий бренд одягу, який відповідає міжнародним стандартам. І за 20 років це вдалося. Ми створили складну технологічну базу та зібрали команду залучених людей».
Незважаючи на недосконале бізнес-середовище, українські підприємці бачать майбутнє країни через 5 років позитивно: економічно розвинена, успішна та самодостатня країна із західним курсом розвитку (вступ до ЄС), без війни, з цілісною територією та верховенством права.
Дякуємо всім учасникам презентації, а також розробнику методології дослідження – компанії UMG, а також CIPE Ukraine за підтримку у проведенні опитування!
Ще новини
Пiдписатися на розсилку
Поданням цієї заявки ви підтверджуєте готовність сплатити членський внесок протягом 20-ти календарних днів з дати прийняття Радою директорів вашої кандидатури у члени Спілки
Сервер не відповідає, спробуйте пізніше!
Відправлено!
Вітаємо, Ваша заявка прийнята та буде розглянута протягом тижня!
Ми обов'язково з Вами зв'яжемось.
Дякуємо за вашу готовність працювати над змінами бізнес-клімату в країні! Координатор комітетів СУП найближчим часом зв’яжеться з вами та надасть детальну інформацію про роботу і найближчі засідання обраного вами комітету.
Приєднатися до нас
Річний (фактичний рік) членський внесок залежить від
розміру вашого бізнесу, але не впливає на якість наданих послуг від СУП.
Додатковий разовий вступний внесок для всіх категорій бізнесу – 3000 грн.
Визначення типу членства