СУП в обличчях – Дмитро Ушмаєв, засновник і  президент «Три Ведмеді»
СУП в обличчях – Дмитро Ушмаєв, засновник і  президент «Три Ведмеді»
16 жовтня 2020

Новим героєм «СУП в обличчях» став Дмитро Ушмаєв – засновник і  президент компанії «Три Ведмеді», співзасновник СУП. Підприємство – провідний український виробник морозива та заморожених продуктів. Випускає продукцію під торговими марками «Три Ведмеді», MONACO, МОРЖО, «Мішутка», «Главхолод», «Від шефа», Don Pizzeron та ін. 

Про старт діяльності
Історія «Три Ведмеді» розпочалася 22 роки тому. До цього у нас з партнерами було декілька невеликих продовольчих магазинів. Але з того бізнесу я вийшов і вирішив інвестувати капітал у власну справу – це було зовсім маленьке виробництво, де виготовлялося 300 кг морозива за добу.
Зараз маємо потужне виробництво у місті Бердичеві Житомирської області.

За два десятиліття нам вдалося стати одним із лідерів українського ринку з виробництва морозива та заморожених продуктів.



Чому саме морозиво?
Коли я ще був у попередньому бізнесі, то звернув увагу, що морозиво до наших магазинів завозилося мало не щодня. Велася активна торгівля, і були високі продажі. Мені дуже хотілося займатися виробництвом. Коли постало питання вибору, я пригадав, що гарно продавалося. Цим вирішив і зайнятися.
Як і з будь-яким стартапом, найважче було зробити так, аби він «злетів». Перший та другий рік було складно. А вже за п’ять років ми почали виробляти й іншу продукцію – пельмені, вареники тощо. 

Про важливість постійно вчитися 
Треба сказати, що на момент започаткування власного бізнесу мені було всього 22 роки. Я мав бізнес-освіту – закінчив Українсько-фінський інститут менеджменту і бізнесу (це один із перших приватних інститутів з бізнесу). Але навіть тоді я багато чого не знав. Тож у 2005, коли підприємству було кілька років, я отримав ступінь MBA. Та і зараз доводиться постійно вчитися. Це такий собі нон-стоп процес.


 
Звісно, бізнес-освіта додала мені шансів на успіх, але знання я отримував усюди: самоосвіта, книжки, семінари, тренінги, чужий досвід... Не можна сказати, що, отримавши бізнес-освіту, можеш бути підприємцем. Освіта «старіє». І ти вже розумієш, що потрібно поновлювати свої знання.

Про попит на продукцію
Зараз виробництво морозива займає більшу частку в бізнесі «Три Ведмеді», ніж напівфабрикати. Орієнтовно це дві треті обсягів.

Що стосується сезонності попиту, то, наприклад, обсяги продажів морозива в індивідуальній упаковці влітку і взимку можуть відрізнятися у 20 разів.

А якщо говоримо про так звані сімейні упаковки, то таке морозиво не має великої сезонності.
Різниця може бути в 3 рази між теплим і холодним сезоном. Все залежить від продукту.



Щодо заморожених продуктів, то український споживач найбільше купує пельмені та вареники. Пельмені робимо з різними видами м’яса, вареники традиційно – з картоплею, капустою тощо.  Ця продукція завжди користується попитом.

Про вихід на міжнародний ринок
Ми почали продавати закордон кілька років тому – до цього не займалися експортом. Нам вистачало українського ринку, ми активно розвивалися. Зараз  продаємо власну продукцію до Азербайджану, Молдови, Лівії, США, ОАЕ та кількох інших країн. 
 
Всю продукцію реалізуємо під нашою торговою маркою. Поки що ми експортуємо продукти з дорожчої лінійки до цих країн – вони більш затребувані. А далі буде видно, адже споживач у ОАЕ чи США – це різні люди.

«Хтось може не їсти свинину, хтось – яловичину, на деяких ринках узагалі, наприклад, заморожену продукцію можуть не вживати. Саме тому морозиво є нашим основним експортним товаром».




Про стиль управління
Я є власником і президентом компанії. Я вважаю себе досить демократичним керівником з елементами авторитаризму. Мене легко переконати, але тільки аргументами і фактами.
Одним з найважчих завдань для мене є звільняти людину. Але таке життя керівника. Ти повинен уміти «прощатися» з людьми, які займають не своє місце, не відповідають цінностям чи вимогам, не показують результатів чи недостатньо добре стараються.

Про принципи формування команди 
Я завжди намагаюся зрозуміти, які особистісні характеристики має людина: які у неї цінності, внутрішня мотивація, мета, чи зможе працювати в команді, чи енергійна. Друге – це її професіоналізм, досвід, навички, компетенції, успішний досвід у кейсах, історії успіху й невдач.
 
Потрібно, аби працівник підходив як за професійними, так і особистісними якостями. Якщо ж людина не прихильна до цінностей нашої компанії, нехай це й суперпрофесіонал, вона не зможе працювати з нами. А от якщо вона мотивована і хоче зростати у нас, ми обов’язково знайдемо для неї роботу.



Про організацію процесів 

Ми залучаємо аутсоринг. Це допомагає вивільнити час та енергію на інші нагальні справи. Часто компанії, що спеціалізуються на якихось вузьких операціях чи продуктах, можуть робити це дешевше та якісніше. 

Окрім цього, звільняється час для основних бізнес-завдань. Не завжди добре виконувати всю роботу самому – і виготовляти, і возити, і зберігати, і продавати. Потрібно сконцентруватися на чіткому наборі операцій чи продуктів для того, щоб бути в них лідером. Складно бути профі у виробництві, упаковці, логістиці, продажах, мати власні магазини, ферми і цим усім управляти. Від цього знижуватиметься якість будь-якої з цих операцій.

Про розвиток персоналу 
У нас періодично відбуваються тренінги для співробітників – як на виробництві, так і для офісних працівників. Ми також очікуємо, що наші менеджери та топ-менеджери займаються самоосвітою. Створюємо умови для роботи, можливості розвивати та проявляти себе.
Зараз на підприємстві працює понад 500 працівників. Ми намагаємося підвищувати заробітні плати та соціальні стандарти, покращувати умови праці. Намагаємося зробити так, аби нашим співробітникам працювалося добре, і вони «не дивилися в різні боки».



Про плани

Надалі плануємо збільшувати експортну виручку, саму частку експорту за рахунок виходу на нові ринки. 

За підсумками минулого року ми змогли наростити свою частку на ринку як морозива, так і заморожених продуктів. Так, ми підтвердили звання бренду №1 в категорії «пельмені, вареники, піца» в мережевому каналі супермаркетів.

Що стосується морозива, ми – гравець №3 в мережевому каналі супермаркетів та каналі організованого рітейлу.

Про родину та участь у бізнесі
Всі мої діти цікавляться темою бізнесу та підприємництва, але лише час покаже, чим саме вони займатимуться. Старша донька щойно здобула вищу освіту, тому вже найбільше допомагає, можна сказати. 
Молодша – ще школярка, а синові ще немає і 7 років, тому рано говорити ще про допомогу у справах. Але, якщо для цього будуть передумови, то чому б і ні? Маю надію, що вони допомагатимуть. Яким саме чином – стане зрозуміло лише згодом, оскільки у кожного – свій шлях. 

Чому важливо робити бізнес в Україні та про «законодавчі камені»
В нашій країні дійсно часом дуже складно розвивати бізнес, але усюди є свої труднощі.

Якщо говорити про бізнес-середовище, воно може бути більш чи менш сприятливе, але ведення бізнесу –  завжди нелегка справа. Тож хочеш займатися бізнесом – роби його в Україні.

Будь-якому бізнесу потрібна стабільна національна валюта, приплив іноземних інвестицій, зростання економіки. Йому потрібно, аби держава не заважала робити бізнес. За цієї умови підприємництво розвиватиметься, країна ставатиме кращою й багатшою.

Найбільша цінність СУП
По-перше, я один із співзасновників СУП. Мене запросили доєднатися мої друзі, колеги.

Якщо я можу щось зробити для своєї країни у напрямку поліпшення бізнес-клімату спільно з іншими підприємцями, то я це робитиму.

Впевнений, що СУП робила і постійно робить свій внесок у те, щоб умови ведення бізнесу в Україні ставали кращими.



Порада початківцям у бізнесі
Не варто боятися помилок, які точно будуть. Ми на них вчимося. Я би порадив постійно здобувати нові системні знання про бізнес, дивитися ширше, цілитися вище й не боятися ставити для себе високі цілі. Не опускати руки, коли щось не виходить. У будь-яких ситуаціях потрібно шукати можливості й рухатися далі. Бізнес – це про те, як ти вмієш оговтуватися після помилок чи певних невдач. Вся принадність і цінність в тому, що підприємець вміє швидко перебудуватися, виправитися, налагодити й бути, зрештою, успішним.

Важливо займатися тим, що дійсно подобається. Підприємцем рухає бажання. Якщо він прислухається до своїх бажань та амбіцій, значить, все в порядку. Якщо тебе надихає те, що ти робиш, тоді все буде добре.

Ще новини