Чому МСБ потрібне корпоративне управління: зустріч Клубу СУП
Чому МСБ потрібне корпоративне управління: зустріч Клубу СУП
13 листопада 2020

Чи потрібно корпоративне управління МСБ? Спікерка Клубу корпоративного управління СУП розповіла учасникам, чому так.
Регіональний координатор з корпоративного управління в Південній Азії, International Finance Corporation Владислава Рябота презентувала практики корпоративного управління, спеціально розроблених IFC для власників малого і середнього бізнесу.

За її словами, як правило, МСБ сприймають корпоративне управління як дотримання законодавства. Однак, цитуючи професора Боба Трікера, «якщо під менеджментом розуміється, як керувати компанією, то під управлінням розуміється, як стежити за тим, що нею керують як слід. Усім компаніям необхідні як керівництво, так і управління».

Система управління МСП покриває взаємини між менеджментом, Радою Директорів, контролюючими учасниками, міноритарними учасниками та іншими зацікавленими сторонами.

Однак які ж насправді переваги такого управління для невеликих підприємств?
• Отримання кращого доступу до капіталу (інвестори та фонди дивляться на систему корпоративного управління, перш ніж інвестувати);
• Покращення нагляду, контролю;
• Покращення виробничих і фінансових результатів в довгостроковій перспективі;
• Краща стійкість в кризових ситуаціях;
• Залучення та утримання висококваліфікованого персоналу.



Переваги для засновника бізнесу:
• Покращення якості життя;
• Зниження рівня стресу;
• Довгострокова стійкість бізнесу для майбутніх поколінь.
«Якщо ви вже готові створювати повноцінну Раду директорів, яка є органом управління з правом голосу, створюйте. Якщо не готові, робіть Advisory Board, які даватимуть рекомендації та ее приймають за вас рішення», - зазначає спікерка.
Часто інвестори та підприємці не можуть знайти спільну мову, тоді можна найняти спеціального Advisor (радника) для цього спілкування.

Еволюція системи управління в МСБ
Етап 1 – становлення компанії (етап заходу на ринок, засновник особисто контролює всі аспекти діяльності в компанії, команда невелика – роблять задач одночасно)
Етап 2 – активне зростання (продажі і зростання, збільшення команди, засновники починають приділяти час обговоренню стратегії
Етап 3 – організаційний розвиток (переосмислення процесів перед розширенням бізнесу, виокремлюється стратегічна функція і функція менеджменту, наймаються професійні управлінці (Рада директорів)
Етап 4 – розширення бізнесу (подальше зростання, Рада директорів виконує класичну роль нагляду і контролю за керівництвом. Повноцінно функціонує виконавчий комітет, є комунікація між РД, власниками і топ-менеджментом. Є система внутрішнього контролю і управління ризиками).

Чого очікують приватні інвестори щодо корпоративного управління?
За даними IFC, під час вирішення питання про вклад коштів інвестори звертають увагу на такі ключові сфери:
• Як приймаються важливі рішення;
• Як виглядає «програмне забезпечення» компанії;
• В якій мірі покладаються на ключових посадових осіб;
• Кваліфікація і службова незалежність фінансового директора і як довго вона/він працюють в компанії.

Посібник IFC з управління малими і середніми підприємствами: https://bit.ly/35oK9Eb
Дякуємо нашій спікерці за фахові та корисні рекомендації для наших учасників!

Ще новини