СУП увійшла до робочої групи із запровадження обов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення
СУП увійшла до робочої групи із запровадження обов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення
05 серпня 2021

Представники СУП увійшли до робочої групи з питань запровадження обов’язкового накопичувального пенсійного забезпечення та розвитку недержавного пенсійного забезпечення.
3 серпня відбулося перше установче засідання робочої групи за участю Прем’єр-міністра, Міністра соціальної політики, Міністра фінансів, Глобального директора Світового банку з питань соціального захисту, праці та зайнятості, Голови Національної комісії з цінних паперів та фондового ринку, народних депутатів, представники фінансових ринків, громадськості.

Одним із пріоритетних напрямків діяльності Спілки є удосконалення регуляторних процедур, створення здорових, конкурентних, зрозумілих умов ведення бізнесу в Україні. Тож приємно відзначити, що сьогодні Уряд та Прем’єр-міністр України займають відповідальну державницьку позицію в цьому питанні та приділяють велику увагу продовженню пенсійної реформи та запровадженню накопичувальної пенсійної системи.

На думку СУП, основними принципами, на яких має будуватися напопичувальне пенсійного забезпечення, є:
І. Демонополізація
Обов’язкова накопичувальна система пенсійного забезпечення має бути побудована на вже існуючих приватних інституціях:
- компанії із страхування життя
- недержавні пенсійні фонди
- компанії з управління активами
- адміністратори НПФ
- банки-зберігачі
Створення монополістичних структур за рахунок коштів державного бюджету є недопустимим.

ІІ. Недопустимість збільшення податкового навантаження на фонд оплати праці
Запровадження підвищеної ставки ЄСВ призведе до збільшення тіньових заробітних плат. Сучасні реалії  потребують навпаки поетапного зменшення єдиного соціального внеску задля зменшення рівня неофіційного працевлаштування.
Тому, по-перше, запроваджуючи другий рівень пенсійної системи при існуючій сьогодні ставці 22% ЄСВ, відрахування до обов’язкової накопичувальної системи пенсійного забезпечення має бути в рамках загальної максимальної ставки.
По-друге, наша бізнес-спільнота пропонує знизити навантаження на фонд оплати праці та сприяти детінізації ринку праці шляхом поетапного зменшення ставки відрахувань ЄСВ для солідарної системи.

ІІІ. Ліквідація неефективних державних структур
Чим вище будуть витрати на адміністрування пенсійної системи, тим нижче буде дохід на пенсійні активи і відповідно розмір виплат пенсіонерам. У той же час, коли ми говоримо про функції обліку пенсійних рахунків, IT-функцію. І її логічно було б покласти на одного центрального суб'єкта системи.
Тож оптимізація неефективних структур дозволить досягти економії видатків бюджету, а саме ліквідація Пенсійного фонду дозволить бюджету заощадити 6,2 млрд грн на рік.

ІV. Доступність для всього населення до накопичувальної системи незалежно від віку.
 

Ще новини